18 oktober 2010 – Stilgrepp

 Liv tyckte att jag skulle skriva. Det här skrev jag kvällen när alla hade gått och jag var ensam. Den 18 oktober 2010. Första dagen.

 Våning sex

Samma sjukhussäng samma landstingsfilt

Röd grupp

Dagrummet

Pingisrummet

De får man använda

Bara man plockar undan

Jag tycker inte om pingis

Lunch kvart i tolv

Oxjärpar

Med kokta morötter

Och mos

I köket är de oroliga

Jag kommer en kvart försent

Maten blir kall

Ursäkta jag hade lite ångest

Ursäkta jag hyperventilerade lite

Och jag vill säga, accepterar ni det här? Ni är ju mycket friskare än jag.

Ja man har ju blivit bra på det där att gå i rehab

Säger han

 

Jag skrev med högerhanden och det tog lång tid. Därför blev det i nån slags diktform, väldigt avskalat och fåordigt. Man skulle kunna säga att det är ett stilgrepp. Om man vill.

4 thoughts on “18 oktober 2010 – Stilgrepp

Add yours

  1. Skulle vilja göra en blues av den … den är såå bra, fin, den låter liksom, fast jobbig!

  2. Man skulle kunna säga att det är fantastisk lyrik. Vilket det är. Å Emma, nu har jag läst baklänges hit. Fantastiskt fint och overkligt det du skriver, när jag bara träffar dig över nätet är allt som en saga. Stora kramar!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

