Julian Assange och jag är lurade

Funderar på det där med journalanteckningen. Att det finns en anteckning från senaste mötet med kirurgen där jag ska ha godkänt att vänta 4 -6 månader efter antibiotikan, något som jag inte ens fått reda på.

När jag var sjutton läste jag en roman av Dostojevskij som hette Dubbelgångaren. Som jag kom ihåg det var en historia om en man som träffade en annan man som han tyckte var väldigt lik honom själv. Men ingen annan tyckte det. Dubbelgångaren började jobba på mannens arbetsplats och nästlade sig in i hans sammanhang. Tillslut blev mannen beskylld för att ha gjort saker han inte hade gjort. Boken slutade med att han hade blivit helt utbytt av dubbelgångaren och blev galen. Kanske har jag en dubbelgångare som har pratat med min läkare.

Ett annat alternativ är att jag har multipla personligheter. Att jag har en annan person som jag inte vet om som använder sig av min kropp när jag inte vet om det. Och den personen har pratat med min läkare.

Jag har nyligen sett två filmer ur Paranoiatrilogin: Parallax View och Alla Presidentens män. Parallax View handlar om en journalist som upptäcker att en konspiration ligger bakom att en man blir anklagad för mordet på en demokrat. De kanske är ute efter mig. Det kanske är en honeytrap. Kirurgen var ju väldigt söt, och de visste att han var min typ.

Eller så har jag en ond tvillingsyster. Som har pratat med min läkare.

2 thoughts on “Julian Assange och jag är lurade

Add yours

  1. Ja du, det här nog bara början på en lång resa inom makthavarnas händer, så sluta inte att förvånas. Även om det är vi som har vissa hjärnskador och kanske minnessvårigheter, så är vi inte ”dumma i huvudet”, som vissa ansett om mig i alla fall.
    Jag har som sagt kämpat hårt för att få rätt till ersättning från FK (försäkringskassan) och vid ett tillfälle 2008 var jag upp i länsrätten, (idag heter det förvaltningsrätten), och fick kämpa med näbbar och klor. Då står det i papprena från FK att jag 2007 har genomgått en skilsmässa och att det är det som gör att jag är utbränd!??? Jag frågade då min man – visserligen har jag en hjärnskada och jag vet att jag har minnessvårigheter, men jag har inget minne av att vi är skilda och varför skulle vi då fortsätta att bo ihop, för du mig bakom ryggen? Nej, självklart inte, utan det var en professor i psykologi som gjorde uppdrag åt FK och försökte hjälpa till så att jag inte skulle få rätten på min sida. I detta läget fick jag avslag och kampen gick vidare. Något jag har lärt mig genom åren är att inte lita på någon, förutom de som står mig närmast. Ja, definitivt inte myndighetspersoner med makt de, är ibland som satan själv.
    Hoppas jag inte skrämmer dig för mycket med mina sanningar, men världen kan vara mycket hård mot den som redan är drabbad.

    Kramis!

    1. Vad sjukt! Att de får göra så! Ljuga sådär!
      Jo jag har ju redan fått smaka på min beskärda del av missar. Enda sedan mars förra året, då jag insjuknade, har mitt ärende kantats av underlåtenhet av information, läkare som det inte går att få tag på och bortglömda remisser. Och varje gång tänker man, att det bara var just ett enstaka misstag, att nu kommer det klaras upp och jag kommer få den omvårdnad jag har rätt till. Men nej. Sen händer det igen. Och igen. Och igen. Men man hoppas ju. Nu har jag bestämt mig för att dels alltid ha med mig nån i mötet med läkare, och dels skriva ner allt som sägs. Kanske även ha en bandspelare. För att verkligen vara garderad. Nej, jag blir inte avskräckt bara ledsen och arg över att det verkar vara så det går till. Men också lite stärkt över att jag inte är ensam. Och att jag inte är galen.
      Kram, kram och tack för stödet

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

