Jag fick en kastanj

jag har hållit på med ett inlägg i tre månader, men det blir inte rätt, jag kan inte tänka. så för att komma ingång skriver jag om min terapi under tiden det har låst sig. Bara för att komma igång igen.

Jag fick en kastanj av terapeuten. Hon sträckte högtidligt fram en skål som stod på bordet. Du får välja precis vilken du vill. Den kan du ha i fickan och känna på när det känns tungt. Hon vill att jag ska åka till Kungsträdgården och gå runt bland de blommande körsbärsträden.

Jag föreställer mig att jag verkligen skulle göra det. Jag låtsas att jag härligt går runt in en mysig vårkappa. Att jag vandrar runt där i min mysiga vårkappa och känner efter. Jag låtsas.

Går det att inympa välgörande naturupplevelser i en annan människa? Om det inte blir välgörande, är jag dålig på terapi då?

Det som verkligen gör mig glad är mitt nya neongula nagellack.

Min terapeut är mycket för naturen. Jag är inte så jättemycket för naturen. Jag kan vara för naturen om jag redan är glad. Jag är mer för mitt neongula nagellack.

Jag känner att hon är frustrerad. Jag är också frustrerad. Vi slösar tid och pengar.

One thought on “Jag fick en kastanj

Add yours

  1. Är det fortfarande så att FK inte ger dig ersättning och du får kämpa för att få några ören från soss? I så fall förstår dig fullkomligen, att du är frustrerad och inte kan nå dit terapeuten vill att du ska nå. Det går inte när skiten har tagit över. När kassan är tom och kampen bara fortsätter. Det gröper ur människan in i skelettet. Sorgen att inte duga är tung och att då drömma sig bort i något vackert är svårt. Nästintill utopi.
    Det är då det är viktigt att tro att man är värdefull åtminstone för någon enda liten varelse, som en katt eller hund, om det inte finns någon annan nära.
    Samhällets myndighetsförnedring tar livet av folk, men det skiter de i.

    Håll ut min kära vän, jag vill att du ska få må bra en dag. Vill vill vill!

    Varma soliga Kramar till dig!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

